contact@pctalent.co.il +972 073-332-3000
יתרונות בפיתוח מודולרי
מערכת מודולרית היא מערכת הבנויה מיחידות משנה, שיכולות להיות זהות או שונות. הרכיבים שלכל אחד יש קיום נבדל ועצמאי, צריכים להיות מסוגלים להתחבר, לתקשר, לתפעל ולהחליף מידע באמצעות ממשק סטנדרטי, כאשר רצוי (אבל לא הכרחי) שיהיו בעלי צמידות רופפת.שלבי הפיתוח במערכות מידע התפתחו מאד בעשור האחרון. זאת, מהסיבה שמפתחים ומהנדסי תכנון פיתוח נצמדים יותר ויותר לעקרונות פיתוח מבוססים מודולריות. כיום, כשלקוח פונה אלינו ומסביר על המוצר שהוא דורש, אנו מראש מתכננים את המערכת שלו באופן פריק ככל האפשר. להסתכל על פרויקט מורכב ולפרק אותו לתתי-גורמים; חוסך לנו המון זמן, פותר המון מכשולים בדרך, יוצר קוד קריא וברור במידה ונדרש פיתוח עתידי, ויתרה על זאת, פיתוח מודולרי הוכח כיעיל מבחינת ביצועים.שלבי התכנון מבוססים מלכתחילה על פיתוח מודולרי, כך שאנו מראשית העבודה יכולים להצביע או לענות על “איך וכיצד” ביתר קלות.

מי אחראי על מודולריות

האחריות על מודולציה ופריקות בפיתוח פרויקט תוכנה הוא המהנדס. הוא מקבל את חומר הדרישות מצוות ניהול הפרויקט ומתחיל בתכנון יסודי של הפרויקט. לאחר מכן, החומר מועבר להסתכלות בין שאר מחלקות הפיתוח ונערך עליו דיון ראשוני. בדיון זה, ייתכנו שינויים בשלבי התכנון ואלו יעוגנו בתכנון המקורי.סביר להניח כי בשלבי הפיתוח התכנון עשוי להשתנות, זאת במידה והמהנדסים ייראו לנכון עקב דרישות או חידודים נוספים מצד הלקוח. לכן עבודה בשיטת Code First עדיפה על שיטת Data Model First.תכנון מודולרי נעשה על ידינו גם בפרויקטים מבוססי MVC ו dotNET. בדיוק מהסיבה הזו, אנו לא רואים הבדל גדול בין פיתוח אתר אינטרנט בשימוש dotNET, לבין פיתוח תוכנה בשפת עילית.

ישראלים “טובים יותר במודולריות”

כך מסתבר, אל מול שוק העולם הגדול, המתכנתים הישראלים עובדים בשיטה מודולרית בצורה יעילה וטובה בהשוואה למתכנתים בעולם. זו גם הסיבה לכך, שישראל הינה מעצמה טכנולוגית מובילה בתחום התוכנה.אם ניקח למשל את שוק התוכנה ההודי, ניתן לומר עליו שכוח העבודה בו הוא זול. מאידך, התכנון המודולרי שלהם לוקה בחסר, וזה מתבטא בסופו של דבר בהוצאות רבות עבור כל פיתוח מקביל או נוסף. להוציא כמובן תקלות בכל שלב בפיתוח הפרויקט.בשורה התחתונה, במידה ואתם מחפשים חברת תוכנה שתפתח עבורכם תוכנה או אתר אינטרנט מורכב בשיטה זולה, ככל הנראה תשלמו על כך ביוקר במידה ותרצו לפתח פיצ’ר נוסף בעתיד (במידה והמערכת תקינה כמובן). במידה ולא חסכתם ובחרתם נכון, תכנון התוכנה שלכם יהיה ברמה גבוהה ונגד כך – ההוצאות שלכם בפיתוחים עתידיים יהיו בהתאם.

כתוב תגובה

X